Š. m. lapkričio mėn. 6–10 dienomis Vokietijoje, Berlyne vyko Europos „SALTO-YOUTH” įvadiniai mokymai jaunimo mainų naujokams – BiTriMulti (angl. European training course Introduction training for newcomers to Youth Exchanges - BiTriMulti), kuriuos organizuoja Nacionalinių agentūrų tinklas.
Kas yra „SALTO-YOUTH”? „SALTO-YOUTH” – tai septynių išteklių centrų tinklas, dirbantis Europos prioritetinėje jaunimo srityje. Vykdydama Europos Komisijos mokymo strategiją, „SALTO-YOUTH” teikia neformalaus mokymosi išteklius jaunimo darbuotojams ir jaunimo lyderiams bei organizuoja mokymus ir kontaktų užmezgimo veiklą, remdama organizacijas ir nacionalines agentūras (NA) pagal Europos Komisijos programą „Erasmus+ Youth“, Europos solidarumo korpusą ir ne tik.
Įvadiniuose jaunimo mainų naujokams – BiTriMulti mokymuose dalyvavo Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarybos metodininkė Anastasija Martynova, kuri atstovavo Lietuvai ir dar 26 dalyviai iš įvairių Europos šalių, dvi fasilitatorės ir Vokietijos Nacionalinės agentūros atstovė.
Mokymai buvo labai intensyvūs ir naudingi. Juose pristatyta, kaip išspręsti pagal Erasmus+ jaunimo programos Europos Komisijos nuostatuose įvardintus visus pagrindinius tarptautinių jaunimo mainų projektų organizavimo elementus. Tiesioginių veiklų metu įgyta simuliaciniais pratimais pagrįsta mokymosi patirtis. Taip pat buvo suteikta galimybė susirasti naujų partnerių. O pagrindinis mokymų tikslas – kolektyvinis darbas, tarpkultūrinio mokymosi patirtis, ERASMUS+ jaunimo mainų programos projektų organizavimas. Mokymosi proceso modelis sudarytas iš teorinių žinių bei įvairių veiklų, kurios gerina tarpkultūrinių grupių dinamiką. Didžiausią patirtį mokymų metu įgijome atlikdami simuliacinę veiklą jaunimo mainų programos rengimo užduotyje, po šios užduoties vertinome kitų grupių parengtus projektus, taip pat turėjome galimybę savo sukurtus projektus aptarti su šios srities profesionalais, kas suteikė neišblėstančią ir labai vertingą patirtį.
Mano, kaip vienos iš mokymų dalyvių, asmeninė patirtis šiuose mokymuose tokia:
•Grupinės veiklos ir bendradarbiavimas skatina idėjų mainus, kritinį mąstymą ir problemų išgryninimą bei jų sprendimą ir vertinama labai teigiamai.
•Įvairių mokymo metodų naudojimas, tokių kaip: diskusijos, praktinės užduotys, simuliacijos nuolat skatino noriai dalyvauti visame procese.
•Aiškus ir konkretus mokymų tikslas sustiprino mano motyvaciją dalyvauti mokymuose. Pati mokymosi programa buvo pateikta suprantamai ir įdomiai.
•Praktinė patirtis, kurios metu rengėme projektą su asmenimis iš kitų šalių (simuliacijos metodas), bendras problemos išgryninimas, bendrų tikslų įžvelgimas ir mobilumo veiklų svarbos matymas.
Nors man anksčiau yra tekę dirbti su įvairių kultūrų žmonėmis, tačiau galimybės mokytis tokioje didelėje kultūrų įvairovėje, kuri buvo šiuose mokymuose, dar neturėjau. Mokymų metu patobulinau šias kompetencijas: asmenines, socialines ir mokymosi mokytis (angl. Personal, social and learning to learn), kultūrinio sąmoningumo ir raiškos (angl. Competence in cultural awareness and expression) ir Europos pilietiškumo ( angl. Europe citizenship). Išmokau, kaip ir nuo ko pradėti jaunimo mainų projekto rengimą bei organizavimą, sužinojau, kur ieškoti partnerių, kokie kriterijai yra svarbūs, kad galėtum pasiekti kokybišką rezultatą. Savo darbo aplinkoje įgytas žinias pritaikysiu rengdama projektus ir / ar bendradarbiaudama projektinėse veiklose, mielai pasidalinsiu įgytomis žiniomis su tais asmenimis, kuriems jų reikia.
Neužilgo pagal šių mokymų medžiagą bus organizuojamas seminaras, kurio metu mielai pasidalinsiu gautomis ir tikrai naudingomis žiniomis. Todėl sekite naujienas www.irspt.lt tinklalapyje ir Facebook paskyroje.
Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos metodininkė Anastasija Martynova