Mokymasis netradicinėse aplinkose mokykloje ar už jos ribų neabejotinai praturtina vaikų / mokinių žinias ir skatina juos mokytis atrandant. Išėjimas iš grupės ar klasės mokytis į kitas aplinkas daro mokymąsi inovatyvų, nes patiriamas atradimo džiaugsmas, mokomasi iš aplinkos. Toks mokymasis naudingas visiems, o ypatingai specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams / mokiniams.
Šiuos vaikus / mokinius ugdo ne tik mokytojai, bet ir specialieji pedagogai, ir logopedai. Norint specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų / mokinių ugdymui maksimaliai panaudoti netradicines ugdymo aplinkas, pirmiausia reikia su jomis susipažinti patiems specialistams. Tik gerai žinantis netradicines ugdymo erdves ir mokantis jas panaudoti vaikų / mokinių ugdymui specialistas, galės tose aplinkose taip suplanuoti ugdomąsias veiklas ir pasirinkti tinkamus ugdymo būdus bei metodus, kad ugdytiniai įgytų žinių ir įgūdžių, kurie leistų jiems pasiekti maksimaliai gerų rezultatų.
Todėl gegužės 8 d. Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyba organizavo respublikinį seminarą „Netradicinės ugdymo aplinkos“, kuriame buvo ne tik susipažinta su netradicinėmis ugdymo aplinkomis Ignalinos mieste ir Ignalinos rajone, bet ir dalijamasi specialistų gerąja patirtimi ugdant vaikus / mokinius vienoje ar kitoje netradicinėje aplinkoje. Seminaro lektoriai – jungtinė Ignalinos ir Visagino savivaldybių ugdymo įstaigų švietimo pagalbos specialistų grupė.
Seminaras prasidėjo Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos sensoriniame kambaryje, kur savo pranešimą „Pagalba vaikams sensorikos kambaryje“ pristatė čia dirbanti socialinė pedagogė Jurgita Kolomijec. Po to seminaro dalyvių laukė ekskursija, kviečianti susipažinti su kitomis netradicinėmis ugdymo aplinkomis. Pirmoji netradicinių veiklų stotelė – Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos muzikos pievelė, įrengta TŪM projekto lėšomis. Čia teorines žinias ir praktinį jų panaudojimą pademonstravo Ignalinos muzikos mokyklos muzikos mokytoja metodininkė, Ignalinos r. Vidiškių gimnazijos specialioji pedagogė, logopedė Irutė Murmienė. Išklausę pranešimą „Muzikinės veiklos netradicinėje aplinkoje“ seminaro dalyviai patys galėjo praktiškai išbandyti muzikos pievelės instrumentus. Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykloje ne tik išklausytas čia dirbančio logopedo Audriaus Krikščionaičio pranešimas „Kalbos lavinimas netradicinėse ugdymo aplinkose“, bet ir susipažinta su šioje mokykloje naudojamomis netradicinėmis ugdymo aplinkomis (sporto sale, šešėlio teatro įranga, interaktyviomis grindimis ir kt.). Ketvirtoji seminaro dalis – ekskursija „Ignalinos miesto netradicinės ugdymo aplinkos“ su gide, Ignalinos turizmo informacijos centro direktore, Joana Lichadziauskiene. Švietimo pagalbos specialistai ekskursijos metu susipažino su netradicinėmis Ignalinos miesto aplinkomis, kurias galės pritaikyti savo pamokų netradicinėse aplinkose metu. Po pažinties su Ignalinos netradicinėmis aplinkomis, seminaro dalyviai vyko į Senajame Daugėliškyje esančią keramikos studiją „Molio Minkis“, kur jų svetingai laukė studijos šeimininkė, edukatorė Jolita Bužinskienė. Ten nuvykus buvo išklausyti dar keli pranešimai. Netradicines ugdymo aplinkas Visagino „Verdenės“ gimnazijoje savo pranešime pristatė šios gimnazijos specialioji pedagogė, logopedė metodininkė Rimvyda Ardamakovaitė. „Žygis per Ignaliną“ – tai vaizdinis mokinių žygio per Ignaliną, kurio metu susipažįstama su Ignalinos pastatų istorija, pristatymas. Pranešėja – Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijos ir Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos specialioji pedagogė, logopedė metodininkė Veronika Gibler. Išklausius pranešimus seminaro dalyvių laukė praktinė veikla „Įvairių įgūdžių ir gebėjimų lavinimo galimybės „Molio Minkyje“. Šioje studijoje gali išbandyti savo gebėjimus ne vienoje edukacijoje: lipdydamas molio dirbinius, juos glazūruodamas, liedamas žvakes, gamindamas muilą... Tačiau šį kartą buvo pasirinkta puodelių dekoravimo edukacija, kuri praturtino visos dienos įspūdžius.
Seminaro metu pristatytos netradicinės ugdymo aplinkos, įgyti praktiniai įgūdžiai, pasidalijimas savo patirtimi dirbant su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių, pagilino švietimo pagalbos specialistų profesines kompetencijas. Tikimės, kad seminaro dalyvių organizuojamos ugdomosios veiklos netradicinėse aplinkose bus ne tik įdomios, bet ir naudingos.