Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnyba

Mokytojų metodinė išvyka į Daugpilio ugdymo įstaigas

Posted 2015.06.10

           2015 m. birželio 5 d. rajono metodinė taryba organizavo metodinę išvyką į Daugpilio švietimo įstaigas. Daugiausiai vyko technologijų ir dailės mokytojų. Tai buvo atsakomasis mokytojų vizitas.

           Mus sutiko ir visą laiką lydėjo Daugpilio Bendrojo ugdymo departamento švietimo skyriaus metodininkė Regina Bogdanova.             

          Pirmiausiai nuvykome į Rusų licėjų. Tai renovuota vidurinė mokykla, kurioje sustiprintas tiksliųjų mokslų dėstymas. Mokinių pažangumo vidurkis 8,3 balo. Pagal mokinių pasiekimus tai -pirmaujanti mokykla Daugpilyje. Licėjaus direktorė Irina Paura supažindino su licėjaus veikla. Įdomu tai, kad mokykloje dirba 6 metodininkai – pavaduotojai metodinei veiklai, kurie turi atskirą kabinetą darbui. Jie organizuoja licėjuje metodinį darbą, lanko mokytojų pamokas, tiria kaip efektyviai pamokose panaudojamos informacinės technologijos, kokia įtaką mokinių rezultatams turi pamokoje naudojami darbo metodai. Taip pat apmoko mokytojus kaip dirbti su informacinėmis technologijomis, jei jų mokytojas nenaudoja savo pamokose. Įdomu ir tai, kad klasių auklėtojai atlieka kuratoriaus vaidmenį. Jie dirba kaip direktoriaus pavaduotojai auklėjamajam darbui. Kuratoriai neturi pamokų, arba turi labai mažai. Dirba nuo 8.00 val. iki 16.00 val. Kuratoriai bendrauja su mokiniais, domisi jų visa veikla ir elgesiu, lanko dalykų mokytojų pamokas (privalu aplankyti 4 pamokas per savaitę), aktyviai bendradarbiauja su dalykų mokytojais ir tėvais. Kaip padėti vaikui, iškilus problemai, sprendžia kartu. Licėjuje taip pat dirba psichologė, logopedė, slaugytoja. Ypatingas darbas vyksta licėjuje su gabiais vaikais, čia veikia daugybė fakultatyvų mokiniams nuo 1 kl. iki 12 kl. Vykdoma „Karjeros pasirinkimo“ programa. Nors čia mokosi didžioji dauguma rusų tautybės mokinių, daugiausiai jų stoja į Latvijos universitetus. Direktorė papasakojo ir apie užklasinę veiklą, vykdomus projektus, padovanojo jų leidžiamą laikraštį „Patys apie save“. Licėjuje mokiniai dėvi mokyklines uniformas, kurios 1-3 kl,, 4-7 kl. ir 8-12 kl. moksleiviams skiriasi spalvomis ir stiliumi.

         Ypač svetingai buvome priimti Daugpilio 15-oje vidurinėje mokykloje. Čia direktorius Anatolijs Gržibovskis aprodė prieš trejus metus renovuotą mokyklą. Tai viena iš jauniausių mokyklų Daugpilyje. Ji skaičiuoja tik 36 metus. Mokykloje mokosi 696 mokiniai, yra 28 klasių komplektai., dirba 63 mokytojai. Mokykloje taip pat dirba 2 pavaduotojai ugdymui, vienas – auklėjamajam darbui ir 0,5 pareigybės pavaduotojas informacinėms technologijoms. Tai mokykla, kurioje sustiprinta kūno kultūra. „Jei Rusų licėjus pirmauja pagal pažangumą, tai mes pirmaujame sporto pasiekimais“, – sakė mokyklos direktorius. Nuo 1 kl iki 9 kl. sustiprintas informacinių technologijų mokymas, o nuo 9 kl iki 12 kl. – matematikos mokymas. Fizikos ir chemijos kabinetai turi laboratorijas. Mokykloje yra dvi sporto salės, treniruoklių salė, lauke - didelis šiuolaikiškai įrengtas stadionas. Mokykloje mokiniai dėvi uniformas. Įstaigoje dirba psichologė, socialinė pedagogė, slaugytoja.

        Susitikime dalyvavo ir Daugpilio miesto Bendrojo ugdymo departamento Švietimo skyriaus vadovė Inara Sprindžuka. Šiame departamente dirba 70 darbuotojų. Mokytojų metodinę veiklą kuruoja Švietimo skyrius. Viso veikia 33 metodiniai būreliai, kurie planuoja savo veiklą ir nustato prioritetines kryptis pusei metų. Praėjusiais mokslo metais prioritetas buvo pamokos kokybės gerinimas ir dėmesys logopedinių problemų turintiems vaikams. Ji papasakojo, kad viso Daugpilyje veikia 20 ugdymo įstaigų. Kiekviena mokykla turi savo tradicijas, savo pakraipą ir konkuruoja tarpusavyje. Mokyklą tėvai pasirenka savo noru. Mokytojai taip pat kaip ir pas mus gali įgyti kvalifikacines kategorijas. Latvijoje yra 5 pedagogo profesinės veiklos kokybės pakopos, kurias skiria skirtingos institucijos. 1, 2, 3 kokybės pakopos skiriamos švietimo įstaigos kartu su savivaldybe, kuriai įstaiga priklauso; 4 kokybės pakopa (atitinka Lietuvoje metodininko kvalifikacijos kategoriją) skiriama savivaldybės, kuriai priklauso švietimo įstaiga, kartu su Švietimo ir mokslo ministerija; 5 kokybės pakopa skiriama Latvijos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos. Latvijoje mokytojai periodiškai patvirtinti kvalifikacinės kategorijos neprivalo. Už turimą kvalifikacijos lygmenį mokami priedai prie atlyginimo procentais. Pedagogų profesinės kvalifikacijos tobulinimas apima tokius aspektus kaip mokytojo darbas, auklėjamoji veikla, pedagogų bendradarbiavimas, pedagogų kūrybiškumas. Nuo 2016 m. bus įvedamas naujas darbo apmokėjimo mokytojams modelis (pinigai paskui mokinį), kuriam Latvijos mokytojai nepritaria.

       Latvijoje mokslo metai baigiasi gegužės 31 d., todėl mokinių mokyklose jau nebuvo. Nustebino tai, kad dvyliktokai birželio pradžioje, dar nebaigę egzaminų sesijos, švenčia išleistuves ir gauna 12 klasių baigimo pažymėjimus, o egzaminų baigimo pažymėjimus gauna po egzaminų sesijos.

      Taip pat lankėmės  vaikų ir jaunimo centre „Jauniba“. Centro istorija skaičiuojama nuo 1946 m. Čia veikia daugybė mokamų būrelių vaikams ir jaunimui. Tai viena iš įstaigų, kuri turi savo veiklos muziejų. Aplankėme ir Daugpilio molio meno centrą. Tai Daugpilio miesto keramikų dirbtuvės. Čia organizuojamos parodos. Pamatėme nuostabių keramikos dirbinių, įsigijome suvenyrų.

      Kaip tik miestas šventė savo 740 metų jubiliejų. Pasivaikščiojome miesto jubiliejaus proga išpuoštoje miesto aikštėje.

       Išvykos metu susipažinome kaip dirbama Latvijos mokyklose, kaip organizuojama metodinė mokytojų veikla. Atsisveikindami vieni kitus kvietėme atvykti dar kartą.

Apie mūsų vizitą rašo latviai http://www.licejs.lv/home.html ; http://www.vsk15.lv/zi%C5%86as/semin%C4%81rs-%E2%80%9Estarppriek%C5%A1metu-saikne-%C4%81rpusstundu-pas%C4%81kumu-organiz%C4%93%C5%A1an%C4%81%E2%80%9D

 

Cookie Policy

This site uses cookies to store information on your computer.

Do you accept?