Spalio 12 dienos popietę Ignalinos savivaldybės ugdymo įstaigų direktorių pavaduotojai
ugdymui kartu su Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos direktore Rima Cibulskiene ir
metodininke Rima Kilkuviene leidosi į edukacinę kelionę „Rudeninių lapų šiugždesys.
Edukacinės erdvės rajono mokyklose“. Mat dar rugsėjo mėnesį vykusiame pavaduotojų ugdymui
metodiniame užsiėmime buvo suplanuotos veiklos 2022–2023 m. m. ir viena jų – ši kelionė. Juk
neretai žvalgomės toliau ir smalsaujame, ką naudingo galėtume pamatyti kitoje savivaldybėje ar
svečioje šalyje, o ką turime šalia savęs, savo rajone, kartais ir nežinome. Todėl ir susiruošėme į
savo rajono mokyklas apžiūrėti edukacinių erdvių, kuriose ugdomi mūsų mokiniai.
Pirmiausia nuvykome į Didžiasalio „Ryto“ gimnaziją, kurioje lydimi gimnazijos
direktorės Jelenos Tumanovienės ir jos pavaduotojos Jūratės Sereičikienės apžiūrėjome
edukacines erdves nuo pirmo iki trečio aukšto. Kad šioje ugdymo įstaigoje jauki, šilta bei
ugdanti edukacinė aplinka, mums tarsi kalbėjo ir koridorių sienos, ir mokinių aktyviai
naudojamas teniso stalas, ir sėdmaišiai... O kiek daug gali papasakoti gimnazijos muziejaus
eksponatai! Viena naujausių edukacinių erdvių „Ryto“ gimnazijoje – sensorikos kambarys. Ir dar
– čia edukacinės erdvės kuriamos ne tik mokiniams, bet ir mokytojams, kurie laisvą nuo savo
veiklų laiką gali aktyviai leisti kartu su mokiniais prie teniso stalo arba ramiai pabūti jaukiame
mokytojų kambaryje. Džiaugėmės sužinoję, kad edukacines erdves šioje gimnazijoje kuria ne tik
mokiniai, pedagogai, bet ir kiti mokyklos bei vietos bendruomenės nariai.
Antra ugdymo įstaiga, kurioje lankėmės, buvo Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazija.
Čia savo patrauklias, modernias ir naujausias edukacines erdves pristatė visos trys gimnazijos
pavaduotojos ugdymui: Jolanta Dasytė, Valentina Mozūraitienė ir Miglė Rakštelienė.
Patrauklumą, žingeidumą, šilumą čia suteikia tiek naujai sukurtos poilsio, tiek ugdymo(si)
erdvės: spalvingi minkštasuoliai ir mokykliniai suolai, laboratorijos, interaktyviosios lentos,
švietimo pagalbos specialistų kabinetai, lauko klasės ir kita. Kaip supratome, visos šios erdvės
džiugina ir mokinius, ir su jais dirbančius pedagogus.
Vidiškių gimnazija – tai trečioji mūsų išvykos metu aplankyta rajono mokykla, kurioje
edukacines erdves mums pristatė pavaduotoja ugdymui Diana Simaškienė. Ji pasidžiaugė
mokinių ir mokytojų kuriama edukacine aplinka: aplankėme mokinių darbų parodą, apžiūrėjome
dalį kabinetų su savitai, įdomiai kiekvieno mokytojo sukurta edukacine aplinka, susipažinome su
turimomis išmaniosiomis IT priemonėmis. Ratu apėję gimnazijos erdves, buvome pakviesti į
lauke esančią edukacinę erdvę, kurioje galima mankštintis, skaityti, diskutuoti, šokti arba ant
laužo ugnies maistą gaminti. Nors mes šioje erdvėje visko neišbandėme, bet smagiai
diskutavome ir vaišinomės gimnazijos socialinės pedagogės Jurgitos Rėkašienės ant laužo
iškeptomis dešrelėmis ir žolelių arbata. Taigi ir šioje gimnazijoje edukacinės erdvės sukurtos
taip, kad visi bendruomenės nariai gerai jaustųsi bei noriai ugdytųsi.
Pabuvojus minėtose ugdymo įstaigose galima drąsiai teigti, kad visos mokyklų
bendruomenės kuria jaukias, patrauklias, inovatyvias edukacines erdves savo ugdytiniams ir
kitiems mokyklos bendruomenės nariams. Jei dalis erdvių mūsų mokyklose yra panašios
(mokinių darbai, pradinukų koridoriai, interaktyvios lentos, erdvės pedagogams), tačiau
kiekviena iš jų turi gražių, savitų, skatinančių ugdymą(si) edukacinių aplinkų.
Ačiū visų mokyklų atstovams už pasidalijimą gerąja patirtimi. Tegul rudeninių lapų
šiugždesys, o vėliau ir kiti mūsų lietuviškos gamtos ženklai padeda Jums kurti šiltas, mielas akiai
ir širdžiai, skatinančias motyvaciją mokytis edukacines erdves.
Ignalinos rajono švietimo pagalbos tarnybos direktorė Rima Cibulskienė