Būti kitokiam – tai viena iš didžiausių problemų šiais laikais. Ypač tai aktualu šių dienų jaunimui. Daugelis jaunų žmonių seka naujausias madas, tačiau ne visiems tai atrodo priimtina ir taip vaikai tampa patyčių aukomis. Kita vertus, žmogui yra sunku, kai jį kitokiu pradeda laikyti aplink esantys. Taip pat eidami gatvėmis ar mokyklos koridoriais galime išgirsti kaip kiti kritikuoja, peikia ar gal būt net giria kitą asmenį už jo išskirtinį poelgį ar išvaizdą. Tuomet susimąstai, ar tam individui, kuris yra kitoks, lengva gyventi.
Apie tai „Ar lengva būti kitokiam?“ sausio 23 dieną Ignalinos Česlovo Kudabos gimnazijoje atviroje integruotoje lietuvių kalbos ir etikos pamokoje diskutavo 7b klasės mokiniai. Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytoja Sandra Šilienė ir etikos mokytoja Agnė Lenard-Levčenkienė.
Septintokai, naudodamiesi mobiliaisiais telefonais per „Mentimeterį“, atliko anoniminę apklausą „Ar jautiesi kitokiu nei tavo bendraamžiai?“, bandė nustatyti klasės draugų požiūrį į kitoniškumą. Pildė lentelę, lygino save su grupės nariais, ieškojo panašumų ir skirtumų. „Ar lengva būti kitokiam?“ – grupėse mokiniai ieškojo atsakymo. Stebėdami vaizdinę medžiagą apie Niką „Nėra rankų, nėra kojų, nėra problema“ turėjo atsakyti, kokią žinutę perduoda žiūrovams Nikas. Remdamiesi asmenine ir kultūrine patirtimi bei skaitytu Alano Maršalo kūriniu „Aš moku šokinėti per balas“, samprotavo apie draugystę, kūrė sakinį panaudodami gauto daikto pavadinimą.
Pamokos pabaigoje mokiniai reflektavo, ką įsidėmėjo pamokoje. Buvo patobulintos komunikacinė, skaitmeninė ir kūrybiškumo kompetencijos.
Šią pamoką stebėję kolegės džiaugėsi puikia galimybe dalintis patirtimi, mokytis bendradarbiaujant, analizuoti, tartis ir konsultuotis. Jos negailėjo komplimentų mokytojoms Agnei ir Sandrai, puikiai vertino pamoką, gebėjimą naudotis naujausiomis informacinėmis technologijomis.